Page 59 - NoHo Oyj vuosikertomus 2018
P. 59

58                                                                                                               59




 YRITYSVASTUU – VASTUUTA KAIKILLA

 LIIKETOIMINNAN OSA-ALUEILLA  Asiakastyytyväisyys ja toimialojen kehittäminen  den 2019 aikana . Ravintolasegmenttimme ruokahävikki
               Asiakaslähtöisyys ja elämysten tarjoaminen ohjaavat
                                                                  on vuodessa arviolta 0,2–0,3 % liikevaihdosta, pyrimme
               jokapäiväistä toimintaamme . Asiakastyytyväisyyden   minimoimaan hävikkiä erilaisin toimenpitein . Vuonna
               säännöllisellä kartoittamisella ja seurannalla pystymme   2018 kiinnitimme ravintoloissamme huomiota myös pais-
               palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin . Laaja   toöljyjen ja rasvojen entistä keskitetympään jatkojalos-
               brändiportfoliomme on suunniteltu niin, että pystymme   tamiseen .
               tarjoamaan kiinnostavia palveluita asiakkaillemme lä-
               hes koko vuorokauden ajan ja vastaamaan yhä lisään-  Ruoan laatu, alkuperä ja jäljitettävyys ovat meille
               tyvään ravintolapalveluiden kysyntään .            tärkeä asia . Teemme yhteistyötä ainoastaan tarkkaan
                                                                  valikoitujen ja luotettavien kumppanien ja tavarantoi-
               Tilanteesta riippuen asiakkaamme voi valita monipuo-  mittajien kanssa, jotka jakavat kanssamme vastuulliset
               lisesta ravintolatarjonnastamme esimerkiksi nopean   arvot: ruokapuolen raaka-aineista yli 90 % tulee vaki-
               ja herkullisen ruokailun fast casual -yksiköissämme tai   tuisilta kumppaneiltamme – juomatuotteissa vastaava
               pitkän illallisen ruokaravintoloissamme . Kunkin asiakas-  luku on jopa 95 % .
 NoHo Partners pyrkii kaikessa toiminnassaan huomi-  kumppaneille sekä tavaroiden ja palvelujen toimittajille .  segmentin tarpeet ja toiveet huomioidaan aina ravin-
 oimaan kestävän kehityksen periaatteet . Vastuulliset   tolatarjonnassa ja niiden markkinoinnissa . Keräämme   Painotamme kaikissa hankinnoissamme kotimaisia ja
 toimintatavat, lakien noudattaminen sekä läpinäkyvä   SOSIAALINEN VASTUU  aktiivisesti palautetta ravintoloissamme ja kannustam-  satokauden ajankohtaisia raaka-aineita . Näiden lisäksi
 raportointi ja hallintoperiaatteet ovat liiketoimintamme   me henkilöstöämme yhä parempaan asiakaspalveluun .   suosimme paikallisia pientoimijoita, jotta voimme tar-
 kulmakiviä .  Sosiaalinen vastuu tarkoittaa hyviä toimintatapoja   Toteutamme myös sisäisen toiminnan, kuten asiakas-  jota asiakkaillemme kunkin lähialueen erikoisuuksia ja
 suhteessa yhtiömme kaikkiin sidosryhmiin: henkilöstöön,   palvelun, auditointia ja kehitämme palautejärjestelmiä   kilpailukykyisen hintatason . Myös kaikki kansainväliset
 Yhtiömme harjoittaa luvanvaraista anniskelutoimintaa,   asiakkaisiin ja kumppaneihin .  palvelun laadun varmistamiseksi .  yhteistyökumppanimme ovat laatuauditoituja . Ravinto-
 joka on tarkkaan valvottua ja vaatii näin ollen erityistä        loissamme käytetty siipikarja on suurilta osin kotimaista
 vastuullisuutta . Molemmat liiketoimintasegmenttimme,   Työhyvinvointi  Seuraamme kansainvälisiä markkinoita, alan trendejä ja   ja punainen liha suomalaista tai EU:n alueelta .
 ravintola ja henkilöstövuokraus, toimivat kaikkien alko-  Tavoitteemme on olla ravintola-alan paras työnantaja   luomme uusia ravintolakonsepteja kuluttajien tarpeita
 holi-, anniskelu-, elintarvike- ja työehtosopimuslakien ja   ja tämän toteutumiseksi olemme aloittaneet yhteisen   kuunnellen .  SMILE HENKILÖSTÖPALVELUT KEHITTÄMÄSSÄ
 määräysten sekä muiden säännösten mukaisesti .  yrityskulttuurin ja toimintatapojen luomisen . Haluamme   SUOMALAISTA TYÖELÄMÄÄ
 tarjota henkilöstöllemme yhtäläiset mahdollisuudet,   EKOLOGINEN VASTUU
 Haluamme osaltamme edistää ravintola- ja henkilös-  hyvät työolot ja tasa-arvoisen kohtelun . Olemme ai-  Henkilöstövuokraussegmentillämme on suurena toimi-
 tövuokraustoimialan positiivista kehitystä ja vastuullisia   dosti kiinnostuneita henkilöstömme hyvinvoinnista ja   Yli 200 ravintolamme myötä ekologisen vastuun    jana merkittävä yhteiskunnallinen rooli . Smile Henki-
 toimintatapoja . Huomioimme toiminnassamme vas-  kehittämisestä . Haluamme edistää jokaisen työntekijän   merkitys on kasvumme varrella korostunut entisestään .   löstöpalvelut on yksi henkilöstöpalvelualan suurimpia
 tuumme suhteessa kaikkiin sidosryhmiimme ja ympäris-  hyvinvointia, terveyttä ja työssä jaksamista sekä sitout-  Pyrimme kaikessa liiketoiminnassamme huomioimaan   yrityksiä työllistäen yhteensä jopa 10 000 osaajaa eri
 töömme . Näistä esimerkkejä ovat hyvät työolosuhteet,   taa heitä pitkiin työsuhteisiin . Mielestämme motivoitu-  ympäristövaikutukset ja ekologiset vaihtoehdot .  toimialoille . Tytäryhtiömme huolehtii vastuullisuudesta
 tasa-arvo, luottamus laadukkaisiin ravintola- ja hen-  nut, osaava ja sitoutunut henkilöstö on yrityksen tärkein   tarjotessaan monipuolisia työtehtäviä sekä koulutus-
 kilöstöpalveluihimme sekä sidosryhmiemme tasapuoli-  voimavara . Kannustamme henkilöstöämme hyviin työ-  Energiatehokkuutta tarkkaillaan muun muassa toimitilo-  mahdollisuuksia joustavasti erilaisiin elämäntilanteisiin .
 nen ja arvostava kohtelu kaikessa vuorovaikutuksessa .   suorituksiin ja palkitsemme onnistumisista . Onnistumisen   jen, laitteiden, valaistuksen, lämmityksen ja ilmastoinnin
 Olemme luotettava yhteistyökumppani, mikä näkyy   tueksi valmennamme esimiehiämme ja koulutamme   suunnittelussa ja käytössä . Kylmäsäilytystilojen etä- ja   Smile Henkilöstöpalvelut on kampanjoinut positiivisen
 myös yrittäjävetoisten toimintamallien valinnassa .   henkilöstöämme .   omavalvontaa pyritään enenevissä määrin sähköistä-  keskustelun sekä suomalaisen työelämän tukemisen
               mään .                                             puolesta: hyviä työmahdollisuuksia ja työpaikkoja on
 Henkilöstövuokraustoimialalla Smile Henkilöstöpalvelut   Kattavan, ympäri Suomen ja Pohjoismaihin, ulottuvan   paljon tarjolla . Lisäksi yhtiö on nostanut aktiivisesti esille
 pyrkii edistämään alan myönteistä kehitystä kannusta-  ravintolaportfoliomme ansiosta meidän on mahdollista   Yksiköidemme jätteiden ja hävikin lajittelu sekä kierrätys   henkilöstöpalvelutoimijoiden vastuun sekä mahdollisuu-
 malla myönteiseen, ihmisläheiseen ja yrittäjämäiseen   tarjota työntekijöillemme joustavasti työvuoroja eri elä-  on koordinoitua, tehokasta ja valvottua . Ravintolatoi-  det mukautua murroksessa olevaan alati muuttuvaan
 toimintatapaan . Ammattiylpeyden korostaminen innos-  mäntilanteiden ja tarpeiden mukaan . Erilaiset yksikköm-  minnassamme kertyy erilaista pakkausmateriaalia, joka   työelämään . Smile Henkilöstöpalvelut on saanut Suo-
 taa työnhakijoita jatkuvaan itsensä kehittämiseen .  me tarjoavat myös aikaisempaa paremmat mahdolli-  pyritään kierrättämään edelleenkäytettäväksi . Vuonna   malaisen Työn Liiton Avainlippu-merkin tunnustuksena
 suudet työssä kehittymiselle . Teemme tiivistä yhteistyötä   2019 aikeissamme on uudistaa take away -pakkaukset   Suomessa tuotetusta palvelusta ja suomalaisen työelä-
 TALOUDELLINEN VASTUU   työterveyshuollon ja eläkeyhtiön kanssa työhyvinvoinnin   ekologisempiin vaihtoehtoihin: muovisten pakkausten   män tukemisesta .
 kehittämiseksi . Yhtiömme työsuojelun tavoitteena on   tilalle tulee kartongista tai kompostoitavasta bioha-
 Taloudellinen vastuu muodostuu kannattavan kasvun,   taata turvallinen työympäristö sekä tukea ja ylläpitää   joavasta materiaalista valmistetut pakkaukset . Samoin   Smile huomioi kaikessa toiminnassaan ympäristö- sekä
 kilpailukyvyn ja tehokkuuden varmistamisesta nyt ja tule-  henkilöstön työkykyä . Vuosittain toteutamme työhy-  valtaosa yökerhoistamme siirtyi vuoden 2018 aikana   sosiaalisen vastuun . Smilen toiminnassa pyritään huo-
 vaisuudessa . Merkittävässä roolissa ovat asiakkaamme,   vinvointikyselyn, jonka tulokset luovat tärkeän pohjan   biohajoavien pillien käyttöön .   mioimaan ja vähentämään ympäristövaikutuksia ja
 joiden hankkimat ravintola- ja henkilöstövuokrauspal-  henkilöstöä koskeville kehityshankkeille . Yhteistyökump-  edistämään kierrätystä . Yhtiössä on oma ympäristö-
 velut mahdollistavat liiketoimintamme . Yhtiömme tulos   paneidemme kautta tarjoamme säännöllisesti henkilös-  Teetätimme vuoden 2018 aikana Lassila & Tikanojan   vastaava . Smile on mukana tukemassa SOS-lapsikylien
 on perustana omistajien tuotto-odotuksille, työpaikoille,   töllemme erilaisia henkilöstöetuja, kuten harrastusmah-  kanssa mittavan ympäristöpalvelujen kartoituksen, jon-  lasten ja nuorten liikuntaa sekä Teemu Aallon nimeä
 veronmaksulle ja yhteisön tukemiselle . Tuloksemme tur-  dollisuuksia sekä tuote- ja palvelualennuksia .  ka aikana jokaisen ravintolamme kierrätys ja jätehuolto   kantavan rahaston kautta vähävaraisten nuorten
 vaa taloudellisen hyvinvoinnin omistajille, henkilöstölle,   käytiin tarkoin läpi . Kartoitusprojekti konkretisoituu vuo-  mahdollisuuksia harrastaa .
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64